MENU
Αναζήτηση

ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Θέματα Διαδικτύου

Θέματα Διαδικτύου

1. Τι πρέπει να προσέχω όταν λαμβάνω δεδομένα από το κινητό τηλέφωνό μου; Πώς μπορώ να αποφεύγω ανεπιθύμητες χρεώσεις;

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τον τρόπο λειτουργίας της συσκευής σας, ώστε να μπορείτε να ελέγχετε τον όγκο δεδομένων που λαμβάνετε. Ενημερωθείτε αναλυτικά για τα ακόλουθα:

  • Βασικά χαρακτηριστικά και οδηγίες χρήσης του κινητού σας (π.χ. πώς μπορείτε να ελέγχετε τη χρήση δεδομένων).
  • Τυχόν αυτόματη λήψη ενημερώσεων (βλ. παρακάτω).
  • Δυνατότητα απενεργοποίησης της αυτόματης σύνδεσης στο Διαδίκτυο.
  • Επιλογή του τρόπου πρόσβασης στο Διαδίκτυο: Μέσω WiFi ή του δικτύου της εταιρείας σας.
  • Κόστος χρήσης δεδομένων, όταν βρίσκεστε στο εξωτερικό και χρησιμοποιείτε διεθνή περιαγωγή (η υπηρεσία διεθνούς περιαγωγής -international roaming- παρέχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε το κινητό τηλέφωνό σας, όταν βρίσκεστε στο εξωτερικό).

Επίσης, επιβεβαιώνετε ότι οι υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα που επιλέγετε.

Επιδεικνύετε προσοχή όταν επιλέγετε την αυτόματη λήψη ενημερώσεων για τις εφαρμογές σας,  δεδομένου ότι μπορεί να καταναλώνετε σημαντικό όγκο δεδομένων. Ιδιαίτερα, όταν βρίσκεστε στο εξωτερικό και χρησιμοποιείτε διεθνή περιαγωγή, το κόστος χρήσης δεδομένων ενδέχεται να διαφοροποιείται. Ως πρόσθετο μέτρο, μπορείτε να απενεργοποιείτε την αυτόματη πρόσβαση της συσκευής σας στο Διαδίκτυο και να την ενεργοποιείτε κατ’ επιλογή.

Όταν «κατεβάζετε» αρχεία (π.χ. βίντεο, εφαρμογές):

  • Επιδεικνύετε ιδιαίτερη προσοχή στο μέγεθός τους.
  • Ελέγχετε εάν η λήψη πραγματοποιείται μέσω WiFi ή του δικτύου της εταιρείας σας.
  • Επιδεικνύετε ιδιαίτερη προσοχή στις εργασίες (downloading) που εκτελούνται στο «παρασκήνιο».

Με αυτό τον τρόπο δεν θα εξαντλείτε, σε σύντομο χρόνο, τον όγκο δεδομένων του προγράμματός σας, με αποτέλεσμα ανεπιθύμητες χρεώσεις.

2. Πώς μπορώ να προστατεύω το κινητό μου από κακόβουλο λογισμικό;

Μπορείτε να προστατεύεστε με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Επιδεικνύετε προσοχή κατά τη σύνδεσή σας με ελεύθερα προσβάσιμα δημόσια ασύρματα τοπικά δίκτυα (free public WiFi hotspots).
  • «Κατεβάζετε» (download) εφαρμογές μόνο από αξιόπιστες πηγές και αποφεύγετε επισκέψεις σε συνδέσμους (links) των οποίων την προέλευση δεν έχετε ελέγξει.
  • Μην ανοίγετε υπερσυνδέσεις (hyperlinks) που περιέχονται σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), ιδίως εάν ο αποστολέας είναι άγνωστος. Προτιμάτε να πληκτρολογείτε τη διεύθυνση της υπερσύνδεσης, ώστε να ελέγχετε ταυτόχρονα την αξιοπιστία της.
  • Επιδεικνύετε ιδιαίτερη προσοχή στην προέλευση των ηλεκτρονικών μηνυμάτων (e-mail) που λαμβάνετε και τους ενεργούς συνδέσμους ή τα συνημμένα αρχεία που μπορεί να περιλαμβάνονται σε αυτά.
  • Συνιστάται να μην ανοίγετε υπερσυνδέσεις που περιέχονται σε γραπτά μηνύματα (SMS) που προέρχονται από άγνωστους αποστολείς.
  • Απενεργοποιείτε το bluetooth, όταν δεν το χρησιμοποιείτε.
  • Εφαρμόζετε κανόνες ασφαλείας, όπως κλείδωμα της χρήσης δεδομένων με προσωπικούς κωδικούς.

Απευθυνθείτε στην εταιρεία σας ή σε εξειδικευμένα σημεία λιανικής πώλησης για να ενημερωθείτε για τους τρόπους προστασίας και ασφαλούς χρήσης της συσκευής σας. Αναζητήστε σχετικές πληροφορίες στoν διαδικτυακό τόπο της Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.

3. Τι είναι η ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων;

Με τον όρο «ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων» ή απλώς «ταχύτητα» εννοούμε τον πραγματικό ρυθμό μετάδοσης δεδομένων που μπορεί να επιτευχθεί. Υψηλή ταχύτητα είναι απαραίτητη για γρήγορο “κατέβασμα” δεδομένων και ιδιαίτερα για εφαρμογές που μεταφέρουν μεγάλο όγκο δεδομένων, όπως εφαρμογές βίντεο και διαμοιρασμού αρχείων (peer-to-peer file sharing). Η ταχύτητα μετράται σε bits ανά δευτερόλεπτο (bits/second – bps) και συνήθως πολλαπλάσια αυτών (Μbps: 106 bits/sec, Gbps: 109 bits/sec).

4. Πώς μπορώ να ενημερωθώ για την πραγματική ταχύτητα της σύνδεσής μου;

Μπορείτε να ενημερωθείτε για την πραγματική ταχύτητα που δεσμεύεται να σας παρέχει η εταιρεία, είτε ανατρέχοντας στη σύμβαση είτε από τα καταστήματα, τον διαδικτυακό τόπο και τη γραμμή τηλεφωνικής εξυπηρέτησης της εταιρείας σας. Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής που σας παρέχει η εταιρεία για τη διαχείριση της σύνδεσής σας, εφόσον έχετε δημιουργήσει προσωπικό λογαριασμό*.

Για τις σταθερές συνδέσεις**, η ενημέρωση περιλαμβάνει τη συνήθως διαθέσιμη ταχύτητα, καθώς και την ελάχιστη και τη μέγιστη ταχύτητα. Για τις κινητές συνδέσεις, η ενημέρωση αφορά μόνο στη μέγιστη ταχύτητα.

Επισημαίνεται ότι η πραγματική ταχύτητα μπορεί να αλλάζει, λόγω αλλαγών στο δίκτυο της εταιρείας (π.χ. αλλαγή της χωρητικότητας των διασυνδέσεων ή του αριθμού των συνδρομητών σε μία περιοχή). Γι’ αυτόν το λόγο, η εταιρεία οφείλει να επικαιροποιεί τις τιμές των ταχυτήτων σύνδεσης τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο και να ενημερώνει σχετικά (με βάση τη διαδικασία ενημέρωσης για την τροποποίηση των συμβατικών όρων). Επισημαίνεται ότι έχετε δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον υποβαθμίζονται οι ήδη παρεχόμενες ταχύτητες.

* Προσωπικός λογαριασμός της μορφής «My Εταιρεία».
** Συμπεριλαμβανομένων των δορυφορικών συνδέσεων και των συνδέσεων σταθερής ασύρματης πρόσβασης.

5. Υπάρχουν μετρητικά εργαλεία που μπορώ να χρησιμοποιώ για να ελέγξω μόνος μου την ταχύτητα της σύνδεσής μου;

Υπάρχουν αρκετά εργαλεία με τα οποία μπορείτε να μετράτε την ταχύτητα της σύνδεσής σας. Η ΕΕΤΤ έχει αναπτύξει το σύστημα αποτίμησης ποιότητας ευρυζωνικών συνδέσεων, ΥΠΕΡΙΩΝ. Επίσης, η εταιρεία παροχής υπηρεσιών Διαδικτύου είναι υποχρεωμένη να σας παρέχει πρόσβαση, μέσω του διαδικτυακού τόπου της, σε εφαρμογές με τις οποίες μπορείτε να ελέγχετε και να επιβεβαιώνετε τις ταχύτητες που αναφέρονται στους όρους παροχής/χρήσης της υπηρεσίας.

Τα περισσότερα μετρητικά εργαλεία, εκτός από την ταχύτητα, μετρούν και σημαντικές παραμέτρους ποιότητας, όπως καθυστέρηση, διακύμανση καθυστέρησης και ρυθμός απωλειών πακέτων.

6. Με ποιόν τρόπο μπορούν να επιβεβαιωθούν οι αποκλίσεις μεταξύ πραγματικής ταχύτητας σύνδεσης και ταχύτητας για την οποία με έχει ενημερώσει η εταιρεία; Πρέπει να χρησιμοποιήσω συγκεκριμένο μετρητικό εργαλείο;

Ειδικά για την επιβεβαίωση τυχόν αποκλίσεων πρέπει να υλοποιηθεί ειδική διαδικασία ελέγχου, η οποία περιλαμβάνει τη διενέργεια νέων μετρήσεων από την πλευρά σας. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε το ίδιο μετρητικό εργαλείο τόσο για την εκτίμηση των ταχυτήτων όσο και για τον έλεγχό τους στη συνέχεια. Για την ενεργοποίηση αυτής της ειδικής διαδικασίας πρέπει να υποβάλετε καταγγελία στην εταιρεία σας σχετικά με την απόκλιση.

7. Ποια δικαιώματα έχω σε περίπτωση που η πραγματική ταχύτητα της σύνδεσής μου είναι μικρότερη από αυτή για την οποία με έχει ενημερώσει η εταιρεία;

Η ενημέρωση για την πραγματική ταχύτητα αποτελεί μέρος των όρων του συμβολαίου σας. Η εταιρεία  αναφέρει στους όρους παροχής/χρήσης των υπηρεσιών τις επανορθώσεις ή αποζημιώσεις που δικαιούνται οι συνδρομητές, όπως έκπτωση στον λογαριασμό, επιλογή προγράμματος με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα, επιστροφή τμήματος/συνόλου παγίου ή συνδυασμό των παραπάνω.

Δικαιούστε αποζημίωσης στις ακόλουθες περιπτώσεις:

  • Συνδέσεις σταθερών δικτύων: Σε περίπτωση συνεχών/επαναλαμβανόμενων αποκλίσεων από την ελάχιστη ταχύτητα.
  • Συνδέσεις κινητών δικτύων: Εάν υπάρχουν αποκλίσεις από τη μέγιστη ταχύτητα.

Σημειώνεται ότι η απόκλιση θεωρείται συνεχής/επαναλαμβανόμενη όταν παρουσιάζεται σε τουλάχιστον 2 από 3 διαφορετικά δείγματα μετρήσεων, τα οποία λαμβάνονται σε συνεχόμενες ημέρες.

Στην περίπτωση των ακόλουθων αποκλίσεων έχετε δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης αζημίως, εφόσον το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών:

  • Στα σταθερά δίκτυα: Αποκλίσεις μεγαλύτερες του 30% για ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, Fiber To The Home-FTTH) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας.
  • Στα κινητά δίκτυα: Αποκλίσεις μεγαλύτερες του 10% από την τιμή της μέγιστης ταχύτητας, υπό τις συνθήκες που προβλέπει ο Εθνικός Κανονισμός Ανοικτού Διαδικτύου-ΕΚΑΔ (μέτρηση όταν ο χρήστης βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο και εφόσον δεν κινείται με όχημα).

Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης, ισχύουν οι όροι που αναφέρονται στην ερώτ. 6 της ενότητας «Θέματα χρεώσεων».

  • Είδος δημοσίευσης