Ο Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας-ΦΠΚΥ (ΕΛΤΑ) οφείλει να παρέχει σε μόνιμη βάση, προσιτή τιμή και καθορισμένη ποιότητα, σε όλους τους πολίτες, τις ταχυδρομικές υπηρεσίες που εντάσσονται στην Καθολική Υπηρεσία (ΚΥ), ανεξάρτητα από τη γεωγραφική θέση τους.
Ποιοτικές προδιαγραφές
Τα ποσοστά επίδοσης της αλληλογραφίας εσωτερικού Α’ προτεραιότητας με χρόνο επίδοσης στον παραλήπτη (εφόσον η αλληλογραφία έχει παραδοθεί από τον αποστολέα μέχρι τις 12 το μεσημέρι και δεν πρόκειται για εξαιρούμενες περιοχές) είναι τα ακόλουθα:
- 90% των αποστολών μετά από 3 εργάσιμες ημέρες από την εργάσιμη ημερομηνία κατάθεσης.
- 98% των αποστολών σε 5 εργάσιμες ημέρες από την εργάσιμη ημερομηνία κατάθεσης.
Οι πληροφορίες για τις ποιοτικές προδιαγραφές είναι διαθέσιμες στην ΥΑ 29768/23-10-2020.
Έλεγχος ποιότητας
Η ΕΕΤΤ ελέγχει σε ετήσια βάση την ποιότητα της ΚΥ και συγκεκριμένα, τον χρόνο διακίνησης της αλληλογραφίας Α’ προτεραιότητας εσωτερικού. Η μέτρηση γίνεται με τη συνδρομή ανεξάρτητου φορέα, σύμφωνα με το πρότυπο ΕΝ 13850 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το συγκεκριμένο πρότυπο ορίζει τη μέθοδο μέτρησης του χρόνου διακίνησης από το ένα άκρο στο άλλο για τη μεμονωμένη αλληλογραφία Α’ προτεραιότητας εσωτερικού, που συλλέγεται, προωθείται και διανέμεται από τον ΦΠΚΥ.
Οι μετρήσεις ποιότητας εισερχόμενης/εξερχόμενης αλληλογραφίας εξωτερικού Α’ προτεραιότητας πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ταχυδρομικής Ένωσης (International Post Corporation-IPC). Το σύστημα UNEX που εφαρμόζεται, καταγράφει τον χρόνο διακίνησης της συγκεκριμένης αλληλογραφίας από τη στιγμή κατάθεσης έως τη στιγμή επίδοσης.