MENU
Αναζήτηση

ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Αρχική > Στοιχεία Αγοράς > Απολογιστικά στοιχεία > Ηλεκτρονικές επικοινωνίες > Στοιχεία ελληνικής αγοράς > Εκθέσεις/Μελέτες > Έρευνα Κοινής Γνώμης: Εμπειρία και στάσεις ως προς τις υπηρεσίες internet κατά την πρώτη περίοδο καραντίνας

Έρευνα Κοινής Γνώμης: Εμπειρία και στάσεις ως προς τις υπηρεσίες internet κατά την πρώτη περίοδο καραντίνας

Στο πλαίσιο παρακολούθησης της αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών και λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες υγειονομικές συνθήκες, λόγω της πανδημίας του Covid-19, η ΕΕΤΤ διενήργησε πανελλαδική έρευνα με αντικείμενο τη διερεύνηση της εμπειρίας και της στάσης των χρηστών ως προς τις υπηρεσίες Internet κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας (Μάρτιος – Απρίλιος 2020). Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα πραγματοποιήθηκε τηλεφωνικά, από τις 2 έως τις 9 Ιουλίου 2020, στο σύνολο της χώρας, με τη μέθοδο της απλής τυχαίας δειγματοληψίας. Το μέγεθος του δείγματος ανήλθε σε 1.205 άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω.

Κύρια αντικείμενα της έρευνας αποτέλεσαν η καταγραφή και η αξιολόγηση σχετικά με:

  • Την πρόσβαση στο Internet, τις συνήθειες χρήσης και την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες Internet την περίοδο της καραντίνας.
  • Τις επιθυμίες των χρηστών για το μέλλον.

H έρευνα υλοποιήθηκε, για λογαριασμό της ΕΕΤΤ, από την εταιρεία Metron Analysis.

Αποτελέσματα έρευνας

Πρόσβαση στο Internet κατά την περίοδο της καραντίνας:

  • To 55% των ερωτώμενων συνδέονταν μέσω δικτύου σταθερής τηλεφωνίας, το 5% μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας και το 40% μέσω και των δύο συνδυαστικά.
  • Το 43% των ερωτώμενων συνδέονταν μέσω δικτύου σταθερής τηλεφωνίας με ονομαστική ταχύτητα σύνδεσης 24Mbps και το 25% με ονομαστική ταχύτητα άνω των 50Mbps.

Συνήθειες χρήσης Internet κατά την περίοδο της καραντίνας:

  • Η μέση ημερήσια χρήση εκτιμάται σε 5 ώρες, έναντι 3½ ωρών τον Δεκέμβριο του 2019 (Πηγή: Focus Bari). Στους νέους 16-24 ετών και στους φοιτητές η μέση ημερήσια χρήση ξεπερνούσε τις 7 ώρες.
  • Η μέση κατανομή χρόνου αφορούσε:
    • 49% σε υπηρεσίες ανάγνωσης και γραφής κειμένου (περιλαμβάνει χρήση κοινωνικών δικτύων, αποστολή μηνυμάτων κ.ά).
    • 34% σε υπηρεσίες βίντεο ή gaming (περιλαμβάνει υπηρεσίες βιντεοκλήσεων, βίντεο σε πλατφόρμες κ.ά).
    • 17% σε υπηρεσίες φωνής (περιλαμβάνει υπηρεσίες επικοινωνίας χωρίς βίντεο, ακρόαση μουσικής κ.ά).

Βαθμός ικανοποίησης από τις υπηρεσίες Internet κατά την περίοδο της καραντίνας:

  • Το 54% των ερωτώμενων δηλώνει πολύ ικανοποιημένο έως απόλυτα ικανοποιημένο από την επίδοση του παρόχου Internet.
  • Το 16% των ερωτώμενων δηλώνει δυσαρέσκεια ως προς τις υπηρεσίες του παρόχου Ιντερνετ, κυρίως λόγω χαμηλής ταχύτητας και διακοπών σύνδεσης/έλλειψης καλού σήματος.
  • Το 55% των ερωτώμενων δεν διαπίστωσε προβλήματα διακοπών ή σημαντικών μειώσεων της ταχύτητας σύνδεσης.
  • Από όσους διαπίστωσαν προβλήματα (45%) διακοπών ή σημαντικών μειώσεων της ταχύτητας σύνδεσης:
    • Το 48% ανέφερε ότι τα προβλήματα αυτά τα αντιμετώπισε μερικές φορές.
    • Το 41% ανέφερε ότι απευθύνθηκε στον πάροχο για την επίλυσή τους.
  • Το 35% όσων διαπίστωσαν προβλήματα διακοπών ή μειώσεων της ταχύτητας σύνδεσης και απευθύνθηκαν στον πάροχο έμεινε πολύ ικανοποιημένο έως απόλυτα ικανοποιημένο από την ανταπόκρισή του.
  • Το 92% των ερωτώμενων πλήρωσε για υπηρεσίες Internet στο νοικοκυριό κατά την περίοδο της καραντίνας το ίδιο περίπου ποσό με αυτό που πληρώνει συνήθως.

Επιθυμίες των χρηστών για το μέλλον

  • Οι ερωτώμενοι θα επιθυμούσαν στο μέλλον από τους παρόχους, την κάλυψη αναγκών για:
    • Υψηλότερες ταχύτητες σύνδεσης στη σταθερή τηλεφωνία (33%).
    • Περισσότερα δεδομένα στην κινητή τηλεφωνία (26%).
    • Περισσότερο χρόνο δωρεάν ομιλίας από σταθερή ή/και κινητή τηλεφωνία (21%).
    • Καλύτερη κάλυψη στην κινητή τηλεφωνία (13%).
  • Οι ερωτώμενοι θα αξιοποιούσαν καλύτερα τις υψηλότερες ταχύτητες σύνδεσης στη σταθερή τηλεφωνία κατά κύριο λόγο για:
    • Παρακολούθηση βίντεο/ταινιών υψηλότερης ευκρίνειας (47%).
    • Κατέβασμα ταινιών (22%).
    • Καλύτερη εμπειρία gaming (14%).
  • Οι ερωτώμενοι θα αξιοποιούσαν καλύτερα τα περισσότερα δεδομένα στην κινητή τηλεφωνία κατά κύριο λόγο για:
    • Πρόσβαση σε βιντεοκλήσεις με συγγενείς/φίλους (56%).
    • Παρακολούθηση βίντεο/ταινιών εκτός σπιτιού (34%).
    • Περιήγηση στο Internet και πρόσβαση στα κοινωνικά δίκτυα (5%).
  • Είδος δημοσίευσης