MENU
Αναζήτηση

ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Αρμοδιότητες

Με τον Ν.5099/2024 (ΦΕΚ 48/Α/05-04-2024) ανατέθηκε στην ΕΕΤΤ ο ρόλος του «Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών» στο πλαίσιο της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act-DSA) με τις ακόλουθες κύριες αρμοδιότητες:

  • Εποπτεία της συμμόρφωσης των εγκατεστημένων στην Ελλάδα παρόχων ενδιάμεσων ψηφιακών υπηρεσιών με την Πράξη.
  • Επιβολή κυρώσεων/προστίμων για παραβάσεις της Πράξης. 
  • Διαχείριση καταγγελιών χρηστών (ιδιωτών και επιχειρήσεων) για παραβάσεις της Πράξης.
  • Συλλογή πληροφοριών από τους παρόχους σχετικά με την τήρηση της Πράξης.
  • Συντονισμός σε εθνικό επίπεδο και συνεργασία με άλλες αρχές για την εφαρμογή της Πράξης.
  • Συνεργασία με Συντονιστές άλλων κρατών μελών, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ψηφιακών Υπηρεσιών.
  • Αναγνώριση της ιδιότητας οντοτήτων να λειτουργούν ως «αξιόπιστες πηγές επισήμανσης παράνομου περιεχομένου» (trusted flaggers).
  • Πιστοποίηση οργάνων εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών.
Επισημάνσεις
Η ΕΕΤΤ:
  • είναι αρμόδια για την εποπτεία παρόχων των οποίων χώρα εγκατάστασης είναι η Ελλάδα,
  • δεν έχει αρμοδιότητα να αξιολογεί και να αποφαίνεται εάν κάποιο περιεχόμενο παραβαίνει την εθνική/ενωσιακή νομοθεσία.
Πέραν του Συντονιστή, ο Ν.5099/2024 ορίζει και τις ακόλουθες αρχές ως αρμόδιες, με καθήκοντα επίβλεψης των παρόχων και επιβολής συγκεκριμένων διατάξεων της Πράξης (Αρμόδιες Αρχές):
Η ΕΕΤΤ δεν έχει αρμοδιότητα στις ακόλουθες περιπτώσεις:
  • Επίλυση διαφορών μεταξύ χρηστών και παρόχων ενδιάμεσων ψηφιακών υπηρεσιών αναφορικά με παράνομο περιεχόμενο στο πλαίσιο της Πράξης.
  • Εξέταση αιτήσεων για την επιδίκαση οποιουδήποτε ποσού/αποζημίωσης σε βάρος παρόχων ενδιάμεσων ψηφιακών υπηρεσιών, για οποιαδήποτε ζημία/απώλεια που προκλήθηκε σε χρήστες, λόγω παράβασης της Πράξης.
  • Λήψη και διαχείριση καταγγελιών/προσφυγών κατά αποφάσεων παρόχων ενδιάμεσων ψηφιακών υπηρεσιών σχετικών με παράνομο περιεχόμενο. Επισημαίνεται ότι οι πάροχοι οφείλουν να ενημερώνουν τους χρήστες για τις δυνατότητες προσφυγής κατά αποφάσεών τους για παράνομο περιεχόμενο. Η παράλειψη ενημέρωσης αποτελεί παράβαση της Πράξης.
  • Παραβάσεις νομοθεσίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο (π.χ. προστασία καταναλωτών στο πλαίσιο συναλλαγών με ηλεκτρονικά καταστήματα, παράνομο ηλεκτρονικό εμπόριο προϊόντων/υπηρεσιών). Αρμόδιο είναι το Υπουργείο Ανάπτυξης.
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων χρηστών ενδιάμεσων ψηφιακών υπηρεσιών. Αρμόδια είναι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ).
  • Μη λήψη μέτρων από πλατφόρμες διαμοιρασμού βίντεο για την προστασία ανηλίκων ή του ευρέος κοινού από επιβλαβές περιεχόμενο, μισαλλόδοξο λόγο, περιεχόμενο με παιδική πορνογραφία ή ρατσιστικό έγκλημα. Αρμόδιο είναι το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ).
  • Αναφορά τέλεσης αξιόποινων πράξεων μέσω Διαδικτύου. Αρμόδια είναι η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας και οι εισαγγελικές αρχές.
  • Εξέταση καταγγελιών γενικότερα που δεν αφορούν σε εικαζόμενη παράβαση της Πράξης, αλλά παραβιάσεις άλλων διατάξεων της εθνικής/ενωσιακής νομοθεσίας.
  • Είδος δημοσίευσης