MENU
Αναζήτηση

ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Over The Top Services-OTTs

Στο πλαίσιο παρακολούθησης της αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών και λαμβάνοντας υπόψη τις αλλαγές που επιφέρει η συγκυρία της πανδημίας στις καθημερινές συνήθειες χρήσης της τεχνολογίας, η ΕΕΤΤ κατά το διάστημα 12/2020-2/2021 διενήργησε Πανελλαδική έρευνα καταναλωτών, με αντικείμενο το βαθμό διείσδυσης και τις περιστάσεις χρήσης επιφυών υπηρεσιών (Over the Top Services, OTT).

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις :

  • Τηλεφωνικά, σε δείγμα 2.000 ατόμων.
  • Με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου μέσω online συνεντεύξεων, σε δείγμα 994 ατόμων.

Κύρια αντικείμενα των δύο φάσεων της έρευνας ήταν :

  • Η διερεύνηση της διείσδυσης της χρήσης επιφυών υπηρεσιών στον γενικό πληθυσμό για παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου, ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων μέσω Internet και πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων. 
  • Ο προσδιορισμός των περιστάσεων χρήσης των ως άνω υπηρεσιών, με σκοπό την ανίχνευση προτιμήσεων και την ανάδειξη τάσεων.

Η έρευνα  υλοποιήθηκε, για λογαριασμό της ΕΕΤΤ, από την εταιρεία Metron Analysis.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 94% όσων διαθέτουν πρόσβαση στο Internet κάνουν χρήση κάποιας ΟΤΤ υπηρεσίας, εκ των οποίων : 

  • Το 58% χρησιμοποιεί εφαρμογές παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου, με καθημερινή χρήση που φτάνει τις 2,5 ώρες.
  • Το 89% χρησιμοποιεί εφαρμογές για ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων  με ισχυρή ένταση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, και μέση χρήση αποστολής 150 περίπου μηνυμάτων την εβδομάδα. Παρατηρήθηκε σχεδόν τριπλάσια ένταση χρήσης από τις  νεαρότερες ηλικίες και τους φοιτητές, για τους οποίους φαίνεται πως αποτελεί βασικό τρόπο επικοινωνίας.
  • Το 89% των χρηστών επιλέγει εφαρμογές για την  πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων, με μέση ένταση χρήσης 2 έως 3  κλήσεις την ημέρα. Παρατηρήθηκε οριακά υψηλότερη χρήση από άνδρες, ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και μεγαλύτερες ηλικίες.
  • Είδος δημοσίευσης