english version ελληνική έκδοση    rss feed


13 Δεκεμβρίου 2010

H EETT επέβαλε στις εταιρείες WIN A.E., BUONGIORNO HELLAS MOBILE LTD και NETSMART CYPRUS LTD πρόστιμα συνολικού ύψους 2.044.783 Ευρώ, για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΕΤΤ αναφορικά με την παροχή συνδρομητικών Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) μέσω SMS αυξημένης χρέωσης. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν κατόπιν καταγγελιών καταναλωτών και  ελέγχων που διενήργησε η ΕΕΤΤ.

Συγκεκριμένα, οι εν λόγω εταιρείες αναρτούν συστηματικά προωθητικά banner σε ιστοσελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα, προτρέποντας τους καταναλωτές να καταχωρήσουν τον αριθμό του κινητού τους, προκειμένου να μάθουν τα αποτελέσματα κάποιου τεστ/ κουίζ (π.χ. τεστ δείκτη νοημοσύνης, οράσεως, γυναικείου στυλ, ιδανικού βάρους, κλπ.) ή να λάβουν εφαρμογές ή να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς (για κινητό, αυτοκίνητο, τηλεόραση κλπ.). Με την καταχώρηση του κινητού τους εγγράφονται εν αγνοία τους σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλού κόστους.

Οι συγκεκριμένες πρακτικές των εταιρειών παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή ΥΠΠ, ο οποίος ορίζει ρητά ότι κάθε αίτημα του καταναλωτή για να εγγραφεί δεν πρέπει να συγχέεται με το αίτημά του για την απόκτηση περιεχομένου ή υπηρεσίας που δεν αποτελούν μέρος της ΥΠΠ με συνδρομή (π.χ. απαντήσεις σε ένα παιχνίδι γνώσεων).  Το ύψος του προστίμου καθορίστηκε, με βάση τη βαρύτητα της παράβασης, λαμβάνοντας υπόψη τον αυξημένο κίνδυνο παραπλάνησης και πρόκλησης ζημίας σε καταναλωτές, τον αριθμό των θιγομένων συνδρομητών, καθώς και τον τζίρο κάθε εταιρείας από την παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω PSMS.

Οι σχετικές αποφάσεις θα είναι άμεσα διαθέσιμες στο δικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ www.eett.gr

Για περισσότερες πληροφορίες:  τηλ. 210 615 1011, κα Δ. Νικολακοπούλου, Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, e-mail: dnikolakopoulou@eett.gr