Page 69 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 69

    Ταχυδρομικές υπηρεσίες
 Πίνακας 5.5: Ακροάσεις και σχετικές αποφάσεις στον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών, 2019
1** ­ ­ ­ ­ ­
11­­­­
83 55 1 1 21 37
* Διενεργήθηκαν 81 ακροάσεις και επί αυτών εκδόθηκαν 72 αποφάσεις. ** Έως 31­12­2019 δεν είχε εκδοθεί απόφαση για την υπόθεση.
Πηγή: ΕΕΤΤ
        Θέμα
Αριθμός ακροάσεων
Πρόστιμο
Σύσταση
Απαλλαγή/ Διαπίστωση συμμόρφωσης
Λοιπές κυρώσεις (διαγραφή)
Είσπραξη μέσω ΚΕΔΕ ή διακανονισμού
               Παραβάσεις υποχρεώσεων (μητρώο ταχυδρομικών επιχειρήσεων)
Ανταγωνισμός
81*
54
1
1
21
37
        Παράβαση υποχρεώσεων ποιότητας
  Σύνολο
      5.3.1 Διερεύνηση καταγγελιών για παραβά­ σεις της νομοθεσίας περί ελεύθερου αντα­ γωνισμού
Το 2019, ταχυδρομικές επιχειρήσεις υπέβαλαν στην ΕΕΤΤ καταγγελίες κατά του ΦΠΚΥ (ΕΛΤΑ), για υι­ οθέτηση καταχρηστικών πρακτικών αποκλεισμού ανταγωνιστών κατά παράβαση της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού93. Ειδικότερα, αντικείμενο των καταγγελιών αποτέλεσε η τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει ο ΦΠΚΥ στην αγορά του επιστολικού ταχυδρομείου και συγκεκριμένα, στην αγορά των ομαδικών ή επιχειρηματικών επιστολών, καθώς και ο ενδεχόμενος αποκλεισμός των ανταγωνιστών του (ταχυδρομικές επιχειρήσεις με Ειδική Άδεια) από την αγορά. Οι υπό εξέταση τιμές έχουν προσφερθεί από τον ΦΠΚΥ στο πλαίσιο δημοσίων διαγωνισμών και αφορούν στην υπηρεσία Β’ προτεραιότητας εσωτε­ ρικού, ομαδικά. Οι παραπάνω καταγγελίες πρόκειται να συνεκδικασθούν, λόγω συνάφειας.
5.4 Στόχοι για το 2020
Σχετικά με τον τομέα ταχυδρομικών υπηρεσιών, η ΕΕΤΤ έχει θέσει τους ακόλουθους στόχους για το 2020:
• Εντατικοποίηση της ενημέρωσης των καταναλω­ τών για θέματα που προκύπτουν. Διερεύνηση των
καταγγελιών και εισαγωγή συστήματος ηλεκτρο­ νικής διαχείρισης τους, για την ταχύτερη επίλυση, με στόχο τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών.
• Εκπόνηση μελέτης για τον καθορισμό δράσεων που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της αγοράς, συμμετοχή στην αναμόρφωση του συστήματος ταχυδρομικών κωδικών και διενέργεια ελέγχων σε επίπεδο ρύθμισης και ανταγωνισμού, με στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού, την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς και την προώθηση της και­ νοτομίας στην παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών.
• Μέτρηση της ποιότητας και επαλήθευση του ΚΚΚΥ, καθώς επίσης υποβολή προτάσεων στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σχετικά με την αναμόρφωση της ΚΥ, με στόχο τη διασφάλιση ποιοτικής και βιώσιμης ΚΥ.
• Συμμετοχή σε δράσεις της ΕΕΤΤ σχετικά με το νέο μητρώο επιχειρήσεων και αδειών (eRegistry), την ηλεκτρονική διαχείριση καταγγελιών μέσω του συστήματος ΕΡΜΗΣ της ΕΕΤΤ και το Σύστημα Παρακολούθησης Αγοράς, καθώς και προώθηση της διασύνδεσης με υπηρεσίες του δημοσίου το­ μέα, που θα διασφαλίσουν τη βελτιστοποίηση/ αυτοματοποίηση των εσωτερικών λειτουργιών, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της αποτελε­ σματικότητας της ΕΕΤΤ.
  93. Ιδίως του άρθρου 2, Ν.3959/2011 και 102 ΣΛΕΕ.
ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
69































































   67   68   69   70   71