Page 68 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 68

     68
τιμολογίων, ώστε να μειωθούν οι τιμές που καταβάλ­ λουν ιδιώτες και μικρές επιχειρήσεις, ιδίως σε απο­ μακρυσμένες περιοχές. Στον Κανονισμό της ΕΕΤΤ παρέχονται διευκρινίσεις για την εφαρμογή του στην ελληνική αγορά, ενώ προβλέπονται και κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των παρόχων.
5.2.5 Συνεργασία με δημόσιους φορείς
Το 2019, η Διεύθυνση Τελωνειακών Διαδικασιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), προκειμένου να αξιολογήσει με ακρίβεια την πιθα­ νότητα αύξησης του όγκου των ταχυδρομικών αντι­ κειμένων, για τα οποία θα απαιτούνταν τελωνειακές διατυπώσεις εισαγωγής/εξαγωγής, σε περίπτωση εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ χωρίς συμφωνία (Brexit­no deal), ζήτησε σχετικά στοιχεία από την ΕΕΤΤ. Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΕΤΤ παρείχε πληροφορίες για την ημερήσια κίνηση εισερχόμε­ νων/εξερχόμενων αποστολών από/προς το Ηνω­ μένο Βασίλειο και ανά τρόπο μεταφοράς (αεροπο­ ρικώς/οδικώς), βάσει στοιχείων που συνέλεξε από τις ταχυδρομικές επιχειρήσεις, για το 2018 και το α’ εξάμηνο του 2019.
Επίσης, η ΕΕΤΤ συνεργάστηκε με την Ελληνική Στα­ τιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), για την πιστοποίηση των στατιστικών στοιχείων της ταχυδρομικής αγοράς που δημοσιεύει στον διαδικτυακό τόπο της, σύμ­ φωνα με τον Κώδικα Ορθής Πρακτικής (ΚΟΠ) για τις ευρωπαϊκές στατιστικές (βλ. επίσης υποενότη­ τα 7.3). Παράλληλα, παρείχε διευκρινίσεις για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών υπό καθεστώς Γενικής/Ειδικής Άδειας σε Δήμους, που αναθέτουν τη διακίνηση της αλληλογραφίας τους σε ταχυ­ δρομικές επιχειρήσεις, κατόπιν διαγωνιστικής δια­ δικασίας.
Περαιτέρω, η ΕΕΤΤ συμμετείχε μαζί με το Υπουρ­ γείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην Ομάδα Ερ­ γασίας για την αναμόρφωση του συστήματος των ταχυδρομικών κωδικών της χώρας92. Η ομάδα, μετά από εξέταση του θέματος και διεξαγωγή δημόσιας διαβούλευσης για τις προτάσεις ανα­ μόρφωσης, αναμένεται, εντός του 2020, να υπο­ βάλει εισήγηση προς το Υπουργείο, η οποία θα περιλαμβάνει περιγραφή προτεινόμενων λύσεων, χρονοδιάγραμμα και κόστος υλοποίησης, αξιολό­ γηση του βαθμού ευκολίας μετάβασης, καθώς και ανάλυση των επιπτώσεων στην αγορά και τους πολίτες (οφέλη, κίνδυνοι) για κάθε περιγραφό­
μενη πρόταση, προτείνοντας την προσφορότερη οικονομοτεχνικά λύση.
5.3 Εποπτικές και ελεγκτικές δράσεις
Η ΕΕΤΤ, το 2019, πραγματοποίησε 129 επιτόπι­ ους ελέγχους σε επιχειρήσεις που παρέχουν τα­ χυδρομικές υπηρεσίες στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Οι έλεγχοι διενεργήθηκαν αυτεπαγ­ γέλτως ή κατόπιν καταγγελίας, στους χώρους λειτουργίας των ταχυδρομικών επιχειρήσεων, με στόχο τον έλεγχο του βαθμού συμμόρφωσης με το νομοθετικό πλαίσιο και τους όρους της άδειας που κατέχουν.
Ειδικότερα, οι έλεγχοι επικεντρώθηκαν στα ακό­ λουθα:
• Ορθή χρήση του Ειδικού Συστήματος Παρακο­ λούθησης και Εντοπισμού Ταχυδρομικών Αντι­ κειμένων (ΕΣΠΕΤΑ) και των Συνοδευτικών Δελτί­ ων Ταχυμεταφοράς (ΣΥΔΕΤΑ).
• Τήρηση του Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον Κατα­ ναλωτή (ΧΥΚ).
• Έλεγχος καταβολής τελών και ορθού υπολογισμού τους. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε αντιστοίχι­ ση με τα ερωτηματολόγια που υποβάλλουν οι επι­ χειρήσεις στην ΕΕΤΤ, σε ετήσια βάση.
•Διερεύνηση τυχόν παράνομης δραστηριότητας, λόγω διαγραφής ή κατόπιν καταγγελίας.
Επίσης, η ΕΕΤΤ προέβη σε εκκαθάριση του μητρώ­ ου ταχυδρομικών επιχειρήσεων και εντοπίστηκαν επιχειρήσεις που δεν ήταν συνεπείς, ως προς τα ακόλουθα:
• Υποβολή των απαιτούμενων οικονομικών στοι­ χείων για τον έλεγχο των οφειλόμενων ετήσιων τελών.
• Καταβολή των ανταποδοτικών τελών.
• Συμπλήρωση ερωτηματολογίων για τον έλεγχο
και την ανάλυση της ταχυδρομικής αγοράς.
Επιπλέον, έλεγχοι διενεργήθηκαν σε μη αδειοδο­ τημένες επιχειρήσεις, προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν άσκηση ταχυδρομικών υπηρεσιών (χωρίς την απαιτούμενη άδεια).
Η ΕΕΤΤ διενήργησε 83 ακροάσεις και επέβαλε 55 πρόστιμα. Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στον Πίνακα 5.5.
 92. Βάσει της Απόφασης του Γενικού Γραμματέα Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων­ΓΓΤΤ (Αρ.Πρωτ. 4352/23­03­2018).













































































   66   67   68   69   70