Page 66 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 66
66
χώρες (29,6%), σημείωσε βελτίωση το 2019, σε σχέση με το 2018.
Σχετικά με τη διεθνή εισερχόμενη αλληλογραφία, το 2019, διεξήχθησαν μετρήσεις σε 25 χώρες (έναντι 23, το 2018). Τα αποτελέσματα διαμορφώ νονται ως εξής:
• Ο δείκτης ταχύτητας:
Σε καμία από τις 25 χώρες δεν ήταν μεγαλύτε ρος ή ίσος του αντίστοιχου στόχου ταχύτητας για το 2019.
Σε 9 από 23 χώρες (39,1%), βελτιώθηκε το 2019, σε σχέση με το 2018.
• Ο δείκτης αξιοπιστίας:
Σε καμία από τις 25 χώρες, δεν ήταν υψηλότε ρος ή ίσος του αντίστοιχου στόχου αξιοπιστίας, για το 2019.
Σε 9 από 23 χώρες (39,1%), βελτιώθηκε το 2019, σε σχέση με το 2018.
• Ο μέσος όρος ημερών επίδοσης σε 7 από 23 χώ ρες (30,4%), ήταν βελτιωμένος το 2019, σε σχέση με το 2018.
Συμπερασματικά, το 2019, παρατηρήθηκε πτώση στους δείκτες ποιότητας της διεθνούς εξερχόμενης/ εισερχόμενης αλληλογραφίας, σε σχέση με το 2018.
Επίσης, η απόκλιση από τις τιμές στόχο στους δείκτες ταχύτητας και αξιοπιστίας της απλής, με μονωμένης, Α’ προτεραιότητας διεθνούς αλληλο γραφίας, ήταν ακόμα μεγαλύτερη το 2019. Επιση μαίνεται ότι, η διεθνής αλληλογραφία ακολούθησε πτωτική πορεία ως προς την ταχύτητα διακίνησης, από άκρο σε άκρο, και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Στους εξωγενείς παράγοντες, που επιδρούν αρ νητικά στην ταχυδρομική εξυπηρέτηση, συγκατα λέγονται λόγοι ανωτέρας βίας (π.χ. κακοκαιρία, απεργίες), καθώς και οι ιδιαιτερότητες των χωρών που συμμετέχουν στις μετρήσεις.
5.1.4 Αναμόρφωση περιεχομένου Καθολι κής Υπηρεσίας
Η ΕΕΤΤ διεξήγαγε μελέτη, προκειμένου να επανε ξετάσει το περιεχόμενο και την ποιότητα85 της ΚΥ86. Η μελέτη περιελάμβανε έρευνα αγοράς χρηστών
ιδιωτών και επιχειρήσεων και τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ87. Τα κυριότερα συμπεράσματα ήταν τα εξής:
• Η διασφάλιση της επίδοσης των επιστολών στον αναμενόμενο χρόνο και τον σωστό παραλήπτη, αποτελεί βασικό παράγοντα που καθορίζει τον βαθμό ικανοποίησης των χρηστών ταχυδρομικών υπηρεσιών.
• Κύριο λόγο μη χρήσης των υπηρεσιών του ΦΠΚΥ, αποτελεί η εκπρόθεσμη παράδοση ταχυδρομικών αντικειμένων.
• Η κατ’ οίκον επίδοση, ο προκαθορισμένος χρόνος επίδοσης και η παρακολούθηση του αντικειμένου, αποτελούν τις 3 πιο σημαντικές υπηρεσίες, για τις οποίες, η πλειονότητα των χρηστών θα δεχόταν επιπλέον χρέωση.
• Το 90% περίπου των χρηστών που αποστέλλουν ταχυδρομικά αντικείμενα μέσω του ΦΠΚΥ, θεωρεί ότι είναι αποδεκτός ο χρόνος επίδοσης που κυμαί νεται μεταξύ 24 ημερών.
Η ΕΕΤΤ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση σειρά προ τάσεων για την αναμόρφωση του περιεχομένου και της ποιότητας της ΚΥ, προκειμένου στη συνέχεια, να γνωμοδοτήσει προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυ βέρνησης. Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρω θεί εντός του 2020.
5.1.5 Έγκριση εγκατάστασης γραμματοθυ ρίδων
Το 2019, η ΕΕΤΤ, κατόπιν αιτημάτων του ΦΠΚΥ, ενέκρινε την εγκατάσταση 1.540 γραμματοθυρί δων, για την εξυπηρέτηση 1.434 νοικοκυριών σε 34 οικισμούς και 4 δήμους της χώρας με ελλιπή οδαρίθμηση ή χωρίς μοναδικές ονομασίες οδών. Σημειώνεται ότι ο ΦΠΚΥ υποβάλλει τα σχετικά αι τήματα στην ΕΕΤΤ, αφού προηγουμένως έχει εξα σφαλίσει τη συνεργασία και τη σύμφωνη γνώμη, εγγράφως, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκη σης (ΟΤΑ), οι οποίοι και αναλαμβάνουν τη δαπάνη εγκατάστασής τους. Οι γραμματοθυρίδες μπορούν να χρησιμοποιούνται από όλους τους φορείς πα ροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. Στο τέλος κάθε έτους, ο ΦΠΚΥ υποβάλλει στην ΕΕΤΤ αναλυτικά και συγκεντρωτικά στοιχεία, για τις εγκατεστημέ νες γραμματοθυρίδες88.
85. ΥΑ 72142/1663 (ΦΕΚ 3423/Β/19122014).
86. ΥΑ 7728/190 (ΦΕΚ 478/Β/28022013).
87. https://www.eett.gr/opencms/export/sites/default/EETT/Postal_Services_n/PostalMarket/GreekPostalMarket/
PostalMarketResearch2012/PostalMarketResearch2019.pdf
88. Ν.4053/2012 (ΦΕΚ 44/Α/07032012), άρθρο 6.