Page 66 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 66

     66
χώρες (29,6%), σημείωσε βελτίωση το 2019, σε σχέση με το 2018.
Σχετικά με τη διεθνή εισερχόμενη αλληλογραφία, το 2019, διεξήχθησαν μετρήσεις σε 25 χώρες (έναντι 23, το 2018). Τα αποτελέσματα διαμορφώ­ νονται ως εξής:
• Ο δείκτης ταχύτητας:
­ Σε καμία από τις 25 χώρες δεν ήταν μεγαλύτε­ ρος ή ίσος του αντίστοιχου στόχου ταχύτητας για το 2019.
­ Σε 9 από 23 χώρες (39,1%), βελτιώθηκε το 2019, σε σχέση με το 2018.
• Ο δείκτης αξιοπιστίας:
­ Σε καμία από τις 25 χώρες, δεν ήταν υψηλότε­ ρος ή ίσος του αντίστοιχου στόχου αξιοπιστίας, για το 2019.
­ Σε 9 από 23 χώρες (39,1%), βελτιώθηκε το 2019, σε σχέση με το 2018.
• Ο μέσος όρος ημερών επίδοσης σε 7 από 23 χώ­ ρες (30,4%), ήταν βελτιωμένος το 2019, σε σχέση με το 2018.
Συμπερασματικά, το 2019, παρατηρήθηκε πτώση στους δείκτες ποιότητας της διεθνούς εξερχόμενης/ εισερχόμενης αλληλογραφίας, σε σχέση με το 2018.
Επίσης, η απόκλιση από τις τιμές στόχο στους δείκτες ταχύτητας και αξιοπιστίας της απλής, με­ μονωμένης, Α’ προτεραιότητας διεθνούς αλληλο­ γραφίας, ήταν ακόμα μεγαλύτερη το 2019. Επιση­ μαίνεται ότι, η διεθνής αλληλογραφία ακολούθησε πτωτική πορεία ως προς την ταχύτητα διακίνησης, από άκρο σε άκρο, και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Στους εξωγενείς παράγοντες, που επιδρούν αρ­ νητικά στην ταχυδρομική εξυπηρέτηση, συγκατα­ λέγονται λόγοι ανωτέρας βίας (π.χ. κακοκαιρία, απεργίες), καθώς και οι ιδιαιτερότητες των χωρών που συμμετέχουν στις μετρήσεις.
5.1.4 Αναμόρφωση περιεχομένου Καθολι­ κής Υπηρεσίας
Η ΕΕΤΤ διεξήγαγε μελέτη, προκειμένου να επανε­ ξετάσει το περιεχόμενο και την ποιότητα85 της ΚΥ86. Η μελέτη περιελάμβανε έρευνα αγοράς χρηστών
­ιδιωτών και επιχειρήσεων­ και τα αποτελέσματα δημοσιεύθηκαν στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ87. Τα κυριότερα συμπεράσματα ήταν τα εξής:
• Η διασφάλιση της επίδοσης των επιστολών στον αναμενόμενο χρόνο και τον σωστό παραλήπτη, αποτελεί βασικό παράγοντα που καθορίζει τον βαθμό ικανοποίησης των χρηστών ταχυδρομικών υπηρεσιών.
• Κύριο λόγο μη χρήσης των υπηρεσιών του ΦΠΚΥ, αποτελεί η εκπρόθεσμη παράδοση ταχυδρομικών αντικειμένων.
• Η κατ’ οίκον επίδοση, ο προκαθορισμένος χρόνος επίδοσης και η παρακολούθηση του αντικειμένου, αποτελούν τις 3 πιο σημαντικές υπηρεσίες, για τις οποίες, η πλειονότητα των χρηστών θα δεχόταν επιπλέον χρέωση.
• Το 90% περίπου των χρηστών που αποστέλλουν ταχυδρομικά αντικείμενα μέσω του ΦΠΚΥ, θεωρεί ότι είναι αποδεκτός ο χρόνος επίδοσης που κυμαί­ νεται μεταξύ 2­4 ημερών.
Η ΕΕΤΤ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση σειρά προ­ τάσεων για την αναμόρφωση του περιεχομένου και της ποιότητας της ΚΥ, προκειμένου στη συνέχεια, να γνωμοδοτήσει προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυ­ βέρνησης. Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρω­ θεί εντός του 2020.
5.1.5 Έγκριση εγκατάστασης γραμματοθυ­ ρίδων
Το 2019, η ΕΕΤΤ, κατόπιν αιτημάτων του ΦΠΚΥ, ενέκρινε την εγκατάσταση 1.540 γραμματοθυρί­ δων, για την εξυπηρέτηση 1.434 νοικοκυριών σε 34 οικισμούς και 4 δήμους της χώρας με ελλιπή οδαρίθμηση ή χωρίς μοναδικές ονομασίες οδών. Σημειώνεται ότι ο ΦΠΚΥ υποβάλλει τα σχετικά αι­ τήματα στην ΕΕΤΤ, αφού προηγουμένως έχει εξα­ σφαλίσει τη συνεργασία και τη σύμφωνη γνώμη, εγγράφως, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκη­ σης (ΟΤΑ), οι οποίοι και αναλαμβάνουν τη δαπάνη εγκατάστασής τους. Οι γραμματοθυρίδες μπορούν να χρησιμοποιούνται από όλους τους φορείς πα­ ροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. Στο τέλος κάθε έτους, ο ΦΠΚΥ υποβάλλει στην ΕΕΤΤ αναλυτικά και συγκεντρωτικά στοιχεία, για τις εγκατεστημέ­ νες γραμματοθυρίδες88.
 85. ΥΑ 72142/1663 (ΦΕΚ 3423/Β/19­12­2014).
86. ΥΑ 7728/190 (ΦΕΚ 478/Β/28­02­2013).
87. https://www.eett.gr/opencms/export/sites/default/EETT/Postal_Services_n/PostalMarket/GreekPostalMarket/
PostalMarketResearch2012/PostalMarketResearch2019.pdf
88. Ν.4053/2012 (ΦΕΚ 44/Α/07­03­2012), άρθρο 6.








































































   64   65   66   67   68