Page 44 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 44

     44
     Θέμα
Αριθμός ακροάσεων
Πρόστιμο/ Σύσταση
Απαλλαγή/ Απόρριψη καταγγελίας
Λοιπές αποφάσεις
     Ονοματοδοσία στο Διαδίκτυο (domain name)
 Ανταγωνισμός
(μη προσκόμιση στοιχείων)
 Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης
 Επίλυση διαφοράς (πρόσβαση στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας)
 Επίλυση διαφοράς (δικαιώματα διέλευσης)
 Σύνολο
 από σταθερό δίκτυο: Κανένας πάροχος δεν ενημέ­ ρωνε προ­συμβατικά για την πραγματική ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί στο σταθερό δίκτυο στις συνδέσεις ADSL, ενώ παρεχόταν ενημέρωση για τις συνδέσεις VDSL.
Επίσης, τα παράπονα που υπέβαλαν συχνότερα οι συνδρομητές, μέσω των καταστημάτων των παρό­ χων, αφορούσαν σε αυθαίρετες χρεώσεις εισερχό­ μενων 5ψήφιων μηνυμάτων υπηρεσιών αυξημένης χρέωσης, έλλειψη γραμμών και καθυστέρηση ενερ­ γοποίησής τους σε ορισμένες περιοχές, καθυστέρη­ ση αποκατάστασης καλωδιακών βλαβών, υψηλές χρεώσεις για υπηρεσίες επιπλέον του οικονομικού προγράμματος και δυσκολία κατανόησης των χρεώ­ σεων λογαριασμών.
Η ΕΕΤΤ αξιοποιεί τα αποτελέσματα των ελέγχων, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να παρεμβαίνει ρυθμι­ στικά, όπου κρίνεται απαραίτητο, ενισχύοντας το επί­ πεδο προστασίας του καταναλωτή. Εάν διαπιστωθεί παραβίαση των σχετικών κανονιστικών διατάξεων, ενεργοποιεί διαδικασίες για τη συμμόρφωση των παρόχων. Στην προκειμένη περίπτωση, η ΕΕΤΤ απέ­ στειλε στους παρόχους τα ευρήματα των ελέγχων, καλώντας τους να λάβουν άμεσα τα απαραίτητα μέ­ τρα για τη συμμόρφωσή τους.
Υπηρεσίες τρίτων
Το 2019, συνεχίστηκαν οι έλεγχοι σε καταστήματα (ιδιόκτητα και δικαιόχρησης) των παρόχων, προκει­ μένου να διερευνηθεί η ύπαρξη τυχόν αποκλίσεων μεταξύ των στοιχείων τιμοκαταλόγου και εκείνων που είναι καταχωρημένα στο Παρατηρητήριο Τιμών τηλεπικοινωνιακών και ταχυδρομικών προϊόντων, Pricescope (βλ. επίσης υποενότητα 3.3.1). Συγκε­ κριμένα, η ΕΕΤΤ διεξήγαγε 24 ελέγχους στην Αττική, εξετάζοντας δειγματοληπτικά περισσότερα από 100 τιμολογιακά προγράμματα. Με τις ελεγκτικές δρά­ σεις, καταγράφονται οι υπηρεσίες ανά κατηγορία προϊόντων, των παρεχόμενων προωθητικών ενερ­ γειών ή των κατά περίπτωση πρόσθετων εκπτώ­ σεων, με στόχο να εκτιμηθεί η διακύμανση τιμών και το επίπεδο ανταγωνισμού.
Επίσης, η ΕΕΤΤ διεξήγαγε ελέγχους αναφορικά με τον βαθμό ενημέρωσης των συνδρομητών, μέσω των εταιρειών Call Center, που χρησιμοποιούν οι πάροχοι για την προώθηση/πώληση των υπηρεσιών τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις, όταν διαπιστώνει αποκλίσεις, η ΕΕΤΤ αποφασίζει σχετικά με τον τρόπο δημοσίευσης των σχετικών πληροφοριών57, καθώς και για τυχόν διοικητικές κυρώσεις που αφορούν στη λειτουργία της αγοράς.
 Πίνακας 3.3: Ακροάσεις και σχετικές αποφάσεις στον τομέα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, 2019
43 ­ 9 34
11­­ (σύσταση)
22­­ (πρόστιμο)
3­­3
6* ­ ­ 2
55 3 9 39
* Έως 31­12­2019 δεν είχε εκδοθεί πόρισμα για 4 από τις ακροάσεις.
Πηγή: ΕΕΤΤ
        






































































   42   43   44   45   46