Page 34 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 34
34
εφαρμοσθεί. Στην περίπτωση της αγοράς ΜΓ λια νικής, η ΕΕΤΤ συμπέρανε ότι η ρύθμιση σε επίπεδο χονδρικής, αρκεί για την αντιμετώπιση των αποτυ χιών της λιανικής αγοράς και κατά συνέπεια, πρό τεινε την απορρύθμισή της.
Αγορές Διασύνδεσης
Η ΕΕΤΤ, σε συνέχεια εθνικής δημόσιας διαβούλευ σης14 αναφορικά με τον ορισμό, την ανάλυση του επιπέδου ανταγωνισμού και τις προτεινόμενες κα νονιστικές υποχρεώσεις, εξέτασε σειρά κριτηρίων (όπως μερίδια αγοράς, ύπαρξη φραγμών εισόδου, ύπαρξη αντισταθμιστικής αγοραστικής ισχύος και ισχύος επί των τιμών) για τις ακόλουθες αγορές. Η εμβέλεια των συγκεκριμένων αγορών είναι εθνική.
• Χονδρική εκκίνηση κλήσεων από το δημόσιο τη λεφωνικό δίκτυο που παρέχεται σε σταθερή θέση. Η συγκεκριμένη αγορά περιλαμβάνει τη χονδρική παροχή εκκίνησης κλήσεων σε παρόχους:
Επιλογής Φορέα (ΕΦ)/Προεπιλογής Φορέα (ΠΦ) για όλες τις κατηγορίες κλήσεων.
Απευθείας σύνδεσης (εκτός παρόχων ΕΦ/ΠΦ) για τερματισμό κλήσεων προς αριθμούς παρό χων υπηρεσιών, για τις οποίες το καλούμενο μέ ρος πληρώνει τουλάχιστον ένα τμήμα της κλή σης.
Το αρχικό συμπέρασμα της ΕΕΤΤ για τη συγκεκρι μένη αγορά, είναι ότι δεν πληροί τη δοκιμασία των 3 κριτηρίων, καθώς δεν υφίστανται υψηλοί διαρ θρωτικοί φραγμοί εισόδου (αποτυχία του πρώ του κριτηρίου) και συνεπώς, η αγορά εκκίνησης κλήσεων από σταθερή θέση δεν πρέπει πλέον να υπόκειται σε εκ των προτέρων (ex ante) ρύθμιση.
• Χονδρικός τερματισμός κλήσεων σε μεμονωμένα δίκτυα σε σταθερή θέση.
Το αρχικό συμπέρασμα της ΕΕΤΤ για τη συγκε κριμένη αγορά, είναι ότι αποτελεί μια σειρά από διακριτές αγορές προϊόντων σταθερών δικτύ ων (αγορές ανά δίκτυο) και όχι μια ενιαία αγορά προϊόντων από όλα τα σταθερά δίκτυα.
Στη συνέχεια, η ΕΕΤΤ κατέληξε στο αρχικό συμπέ ρασμα ότι κάθε σταθερός πάροχος θα πρέπει να οριστεί ότι κατέχει ΣΙΑ στη χονδρική παροχή τερμα τισμού κλήσεων σε τελικούς χρήστες, στο σταθερό δημόσιο τηλεφωνικό δίκτυό του.
14. Απόφαση ΕΕΤΤ 920/015/23122019.
15. EE L 124/67, 20052009.
16. Σύσταση 2013/466/ΕΕ της 11ης Σεπτεμβρίου 2013.
Οι ρυθμιστικές υποχρεώσεις που η ΕΕΤΤ πρότεινε να επιβληθούν στον ΟΤΕ, ώστε να αντιμετωπιστεί η αποτυχία της αγοράς, σχετίζονται με την εξασφά λιση πρόσβασης και χρήσης ειδικών ευκολιών δι κτύου και συναφών ευκολιών, τη διαφάνεια, την αμεροληψία, τον έλεγχο τιμών και κοστολόγησης, και τον λογιστικό διαχωρισμό. Επίσης, για τους εναλλακτικούς παρόχους, η ΕΕΤΤ πρότεινε τις ίδιες κατηγορίες υποχρεώσεων, εκτός από εκείνη του λο γιστικού διαχωρισμού.
Ειδικά για την υποχρέωση ελέγχου τιμών, πρότεινε, μέχρι να καθορισθεί ενιαίο μέγιστο τέλος τερματι σμού κλήσεων σταθερής τηλεφωνίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), το τέλος τερματισμού να προσδιορίζεται βάσει του οικονομοτεχνικού μο ντέλου μακροπρόθεσμου καθαρού επαυξητικού κό στους (Bottomup Pure LRIC) υπολογισμού τελών τερματισμού χονδρικής σε σταθερά δίκτυα. Το μοντέ λο υλοποιήθηκε από την ΕΕΤΤ το 2014, σύμφωνα με τη Σύσταση 2009/396/ΕΚ15 και επικαιροποιήθηκε με νέα τιμή για το Μεσοσταθμικό Κόστος Κεφαλαίου (Weighted Average Cost of CapitalWACC), καθώς και με βάση την εξέλιξη του πληθωρισμού για τα έτη 20132020.
3.1.2 Τεχνοοικονομικό μοντέλο Bottomup LRIC+
Το διάστημα από 23 Απριλίου έως 27 Ιουνίου 2019, η ΕΕΤΤ διενήργησε εθνική δημόσια διαβούλευση, αναφορικά με το τεχνοοικονομικό μοντέλο Βottom up LRIC+, για τον υπολογισμό των τιμών πρόσβα σης σε δίκτυα νέας γενιάς και χαλκού. Η ΕΕΤΤ οφεί λει να αναπτύξει το συγκεκριμένο μοντέλο, λαμβά νοντας υπόψη τις προβλέψεις της Σύστασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχετικά με συνεκτικές υπο χρεώσεις αμεροληψίας και μεθόδους υπολογισμού του κόστους για την προαγωγή του ανταγωνισμού και τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος στην ευρυζωνικότητα16. Στη διαβούλευση συμμε τείχαν 4 πάροχοι. Επίσης, η ΕΕΤΤ, το διάστημα από 26 Νοεμβρίου έως 20 Δεκεμβρίου 2019, διενήρ γησε εκ νέου εθνική δημόσια διαβούλευση επί του προσαρμοσμένου πλέον, με βάση τα σχόλια της πρώτης διαβούλευσης, μοντέλου.
Επόμενα στάδια του έργου αποτελούν η κοινοποίη ση του μοντέλου, μαζί με τις αρχές και τη μεθοδολο γία του, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τις υπόλοιπες ΕΡΑ και το BEREC και στη συνέχεια, ο καθορισμός,