Page 34 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 34

     34
εφαρμοσθεί. Στην περίπτωση της αγοράς ΜΓ λια­ νικής, η ΕΕΤΤ συμπέρανε ότι η ρύθμιση σε επίπεδο χονδρικής, αρκεί για την αντιμετώπιση των αποτυ­ χιών της λιανικής αγοράς και κατά συνέπεια, πρό­ τεινε την απορρύθμισή της.
Αγορές Διασύνδεσης
Η ΕΕΤΤ, σε συνέχεια εθνικής δημόσιας διαβούλευ­ σης14 αναφορικά με τον ορισμό, την ανάλυση του επιπέδου ανταγωνισμού και τις προτεινόμενες κα­ νονιστικές υποχρεώσεις, εξέτασε σειρά κριτηρίων (όπως μερίδια αγοράς, ύπαρξη φραγμών εισόδου, ύπαρξη αντισταθμιστικής αγοραστικής ισχύος και ισχύος επί των τιμών) για τις ακόλουθες αγορές. Η εμβέλεια των συγκεκριμένων αγορών είναι εθνική.
• Χονδρική εκκίνηση κλήσεων από το δημόσιο τη­ λεφωνικό δίκτυο που παρέχεται σε σταθερή θέση. Η συγκεκριμένη αγορά περιλαμβάνει τη χονδρική παροχή εκκίνησης κλήσεων σε παρόχους:
­ Επιλογής Φορέα (ΕΦ)/Προεπιλογής Φορέα (ΠΦ) για όλες τις κατηγορίες κλήσεων.
­ Απευθείας σύνδεσης (εκτός παρόχων ΕΦ/ΠΦ) για τερματισμό κλήσεων προς αριθμούς παρό­ χων υπηρεσιών, για τις οποίες το καλούμενο μέ­ ρος πληρώνει τουλάχιστον ένα τμήμα της κλή­ σης.
Το αρχικό συμπέρασμα της ΕΕΤΤ για τη συγκεκρι­ μένη αγορά, είναι ότι δεν πληροί τη δοκιμασία των 3 κριτηρίων, καθώς δεν υφίστανται υψηλοί διαρ­ θρωτικοί φραγμοί εισόδου (αποτυχία του πρώ­ του κριτηρίου) και συνεπώς, η αγορά εκκίνησης κλήσεων από σταθερή θέση δεν πρέπει πλέον να υπόκειται σε εκ των προτέρων (ex ante) ρύθμιση.
• Χονδρικός τερματισμός κλήσεων σε μεμονωμένα δίκτυα σε σταθερή θέση.
Το αρχικό συμπέρασμα της ΕΕΤΤ για τη συγκε­ κριμένη αγορά, είναι ότι αποτελεί μια σειρά από διακριτές αγορές προϊόντων σταθερών δικτύ­ ων (αγορές ανά δίκτυο) και όχι μια ενιαία αγορά προϊόντων από όλα τα σταθερά δίκτυα.
Στη συνέχεια, η ΕΕΤΤ κατέληξε στο αρχικό συμπέ­ ρασμα ότι κάθε σταθερός πάροχος θα πρέπει να οριστεί ότι κατέχει ΣΙΑ στη χονδρική παροχή τερμα­ τισμού κλήσεων σε τελικούς χρήστες, στο σταθερό δημόσιο τηλεφωνικό δίκτυό του.
14. Απόφαση ΕΕΤΤ 920/015/23­12­2019.
15. EE L 124/67, 20­05­2009.
16. Σύσταση 2013/466/ΕΕ της 11ης Σεπτεμβρίου 2013.
Οι ρυθμιστικές υποχρεώσεις που η ΕΕΤΤ πρότεινε να επιβληθούν στον ΟΤΕ, ώστε να αντιμετωπιστεί η αποτυχία της αγοράς, σχετίζονται με την εξασφά­ λιση πρόσβασης και χρήσης ειδικών ευκολιών δι­ κτύου και συναφών ευκολιών, τη διαφάνεια, την αμεροληψία, τον έλεγχο τιμών και κοστολόγησης, και τον λογιστικό διαχωρισμό. Επίσης, για τους εναλλακτικούς παρόχους, η ΕΕΤΤ πρότεινε τις ίδιες κατηγορίες υποχρεώσεων, εκτός από εκείνη του λο­ γιστικού διαχωρισμού.
Ειδικά για την υποχρέωση ελέγχου τιμών, πρότεινε, μέχρι να καθορισθεί ενιαίο μέγιστο τέλος τερματι­ σμού κλήσεων σταθερής τηλεφωνίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), το τέλος τερματισμού να προσδιορίζεται βάσει του οικονομοτεχνικού μο­ ντέλου μακροπρόθεσμου καθαρού επαυξητικού κό­ στους (Bottom­up Pure LRIC) υπολογισμού τελών τερματισμού χονδρικής σε σταθερά δίκτυα. Το μοντέ­ λο υλοποιήθηκε από την ΕΕΤΤ το 2014, σύμφωνα με τη Σύσταση 2009/396/ΕΚ15 και επικαιροποιήθηκε με νέα τιμή για το Μεσοσταθμικό Κόστος Κεφαλαίου (Weighted Average Cost of Capital­WACC), καθώς και με βάση την εξέλιξη του πληθωρισμού για τα έτη 2013­2020.
3.1.2 Τεχνοοικονομικό μοντέλο Bottom­up LRIC+
Το διάστημα από 23 Απριλίου έως 27 Ιουνίου 2019, η ΕΕΤΤ διενήργησε εθνική δημόσια διαβούλευση, αναφορικά με το τεχνοοικονομικό μοντέλο Βottom up LRIC+, για τον υπολογισμό των τιμών πρόσβα­ σης σε δίκτυα νέας γενιάς και χαλκού. Η ΕΕΤΤ οφεί­ λει να αναπτύξει το συγκεκριμένο μοντέλο, λαμβά­ νοντας υπόψη τις προβλέψεις της Σύστασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχετικά με συνεκτικές υπο­ χρεώσεις αμεροληψίας και μεθόδους υπολογισμού του κόστους για την προαγωγή του ανταγωνισμού και τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος στην ευρυζωνικότητα16. Στη διαβούλευση συμμε­ τείχαν 4 πάροχοι. Επίσης, η ΕΕΤΤ, το διάστημα από 26 Νοεμβρίου έως 20 Δεκεμβρίου 2019, διενήρ­ γησε εκ νέου εθνική δημόσια διαβούλευση επί του προσαρμοσμένου πλέον, με βάση τα σχόλια της πρώτης διαβούλευσης, μοντέλου.
Επόμενα στάδια του έργου αποτελούν η κοινοποίη­ ση του μοντέλου, μαζί με τις αρχές και τη μεθοδολο­ γία του, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τις υπόλοιπες ΕΡΑ και το BEREC και στη συνέχεια, ο καθορισμός,
 















































































   32   33   34   35   36