Page 61 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 61
Ταχυδρομικές υπηρεσίες
5.1 Διασφάλιση παροχής Καθολικής Υπηρεσίας
5.1.1 Επαλήθευση Καθαρού Κόστους Καθο λικής Υπηρεσίας
Η ΕΕΤΤ υπέβαλε78 στον Υπουργό Ψηφιακής Δια κυβέρνησης εκθέσεις για τα έτη 2017 και 2018, αναφορικά με την επαλήθευση του Καθαρού Κό στους Καθολικής Υπηρεσίας (ΚΚΚΥ) του Φορέα Πα ροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ). Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ αξιολόγησε το μοντέλο αναφοράς που είχαν υποβάλει τα ΕΛΤΑ, ως ΦΠΚΥ, και επαλήθευσε το ΚΚΚΥ για τα συγκεκριμένα έτη. Στόχος ήταν να δια σφαλίσει ότι το εγκεκριμένο ΚΚΚΥ δεν υπερβαίνει το μέτρο του αναγκαίου για την κάλυψη των δαπα νών που πραγματοποιούνται, στο πλαίσιο της υπο χρέωσης παροχής της Καθολικής Υπηρεσίας (ΚΥ) και να ελέγξει παράλληλα την ύπαρξη, ή μη, άδικης οικονομικής επιβάρυνσης των ΕΛΤΑ.
5.1.2 Αξιολόγηση τιμολογίων Καθολικής Υπηρεσίας
Το 2019, η ΕΕΤΤ αξιολόγησε79 τα υποβληθέντα τιμολό για ΚΥ του ΦΠΚΥ και τα ενέκρινε80 υπό προϋποθέσεις, βασιζόμενη σε απολογιστικά και προϋπολογιστικά κο στολογικά στοιχεία. Η εφαρμογή των προτεινόμενων τιμολογίων εκτιμάται ότι θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση της ζημίας παροχής της ΚΥ.
5.1.3 Μέτρηση ποιότητας
Μέτρηση ποιότητας Καθολικής Υπηρεσίας
Το 2019, η ΕΕΤΤ συνέχισε τις μετρήσεις ποιότητας της ΚΥ81 και δημοσίευσε τα αποτελέσματα. Οι με τρήσεις εσωτερικού διενεργούνται από ανεξάρτητο φορέα και αφορούν στην εκτίμηση των εργάσιμων ημερών διακίνησης απλής, μεμονωμένης αλληλο γραφίας, από άκρο σε άκρο, από τον ΦΠΚΥ. Οι στό χοι ποιότητας που ο ΦΠΚΥ υποχρεούται να επιτυγ χάνει, συνδέονται με τους ακόλουθους δείκτες:
•Δείκτης ταχύτητας: Ποσοστό 87% των έγκυρων επιστολών ελέγχου πρέπει να επιδίδεται εντός μίας εργάσιμης ημέρας (Η+1) από την ημέρα κατάθεσης.
• Δείκτης αξιοπιστίας: Ποσοστό 98% των έγκυρων επιστολών ελέγχου πρέπει να διακινείται εντός 3 εργάσιμων ημερών (Η+3) από την ημέρα κατάθε σης.
Το 2019, διακινήθηκαν 21.115 έγκυρες επιστολές ελέγχου από δίκτυο 453 αντεπιστελλόντων, κα τανεμημένων σε όλη την επικράτεια. Η ταχύτητα επίδοσης για το 2019, εκτιμήθηκε στο 76,3%, ση μειώνοντας μικρή βελτίωση σε σχέση με το 2018. Αντίστοιχα, ο δείκτης αξιοπιστίας εκτιμήθηκε στο 96,4%, ελαφρώς υψηλότερα σε σχέση με το 2018. Επισημαίνεται ότι, αναφορικά με τα έτη 2018 και 2019, ο ΦΠΚΥ υπολειπόταν των στόχων ποιότητας που όφειλε82 να επιτύχει (βλ. Πίνακα 5.1).
Πίνακας 5.1: Αποτελέσματα μέτρησης ποιότητας για την αλληλογραφία «Α’ προτεραιότητα εσωτερικού Μεμονωμένο»
Έτος
Υποχρέωση ΕΛΤΑ βάσει ΥΑ
Αποτελέσματα ΕΛΤΑ βάσει μετρήσεων
2018
Η+1
Η+3
Η+1
Η+3
Μέσος αριθμός ημερών επίδοσης
2019
87,0% 98,0%
74,7% 95,0% 1,40
76,3% 96,4% 1,28
Πηγή: ΕΕΤΤ
78. Αποφάσεις EETT 884/011/18022019 και 920/020/23122019 (ΦΕΚ 422/Β/12022020). 79. Ν.4053/2012, άρθρο 9 (ΦΕΚ 44/Α/07032012).
80. Απόφαση ΕΕΤΤ 920/021/23122019.
81. Ν.4053/2012, YA 72142/1663/2014, Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ 13850.
82. ΦΕΚ 3423/Β/19122014.
ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
61