Page 61 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 61

    Ταχυδρομικές υπηρεσίες
5.1 Διασφάλιση παροχής Καθολικής Υπηρεσίας
5.1.1 Επαλήθευση Καθαρού Κόστους Καθο­ λικής Υπηρεσίας
Η ΕΕΤΤ υπέβαλε78 στον Υπουργό Ψηφιακής Δια­ κυβέρνησης εκθέσεις για τα έτη 2017 και 2018, αναφορικά με την επαλήθευση του Καθαρού Κό­ στους Καθολικής Υπηρεσίας (ΚΚΚΥ) του Φορέα Πα­ ροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ). Ειδικότερα, η ΕΕΤΤ αξιολόγησε το μοντέλο αναφοράς που είχαν υποβάλει τα ΕΛΤΑ, ως ΦΠΚΥ, και επαλήθευσε το ΚΚΚΥ για τα συγκεκριμένα έτη. Στόχος ήταν να δια­ σφαλίσει ότι το εγκεκριμένο ΚΚΚΥ δεν υπερβαίνει το μέτρο του αναγκαίου για την κάλυψη των δαπα­ νών που πραγματοποιούνται, στο πλαίσιο της υπο­ χρέωσης παροχής της Καθολικής Υπηρεσίας (ΚΥ) και να ελέγξει παράλληλα την ύπαρξη, ή μη, άδικης οικονομικής επιβάρυνσης των ΕΛΤΑ.
5.1.2 Αξιολόγηση τιμολογίων Καθολικής Υπηρεσίας
Το 2019, η ΕΕΤΤ αξιολόγησε79 τα υποβληθέντα τιμολό­ για ΚΥ του ΦΠΚΥ και τα ενέκρινε80 υπό προϋποθέσεις, βασιζόμενη σε απολογιστικά και προϋπολογιστικά κο­ στολογικά στοιχεία. Η εφαρμογή των προτεινόμενων τιμολογίων εκτιμάται ότι θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση της ζημίας παροχής της ΚΥ.
5.1.3 Μέτρηση ποιότητας
Μέτρηση ποιότητας Καθολικής Υπηρεσίας
Το 2019, η ΕΕΤΤ συνέχισε τις μετρήσεις ποιότητας της ΚΥ81 και δημοσίευσε τα αποτελέσματα. Οι με­ τρήσεις εσωτερικού διενεργούνται από ανεξάρτητο φορέα και αφορούν στην εκτίμηση των εργάσιμων ημερών διακίνησης απλής, μεμονωμένης αλληλο­ γραφίας, από άκρο σε άκρο, από τον ΦΠΚΥ. Οι στό­ χοι ποιότητας που ο ΦΠΚΥ υποχρεούται να επιτυγ­ χάνει, συνδέονται με τους ακόλουθους δείκτες:
•Δείκτης ταχύτητας: Ποσοστό 87% των έγκυρων επιστολών ελέγχου πρέπει να επιδίδεται εντός μίας εργάσιμης ημέρας (Η+1) από την ημέρα κατάθεσης.
• Δείκτης αξιοπιστίας: Ποσοστό 98% των έγκυρων επιστολών ελέγχου πρέπει να διακινείται εντός 3 εργάσιμων ημερών (Η+3) από την ημέρα κατάθε­ σης.
Το 2019, διακινήθηκαν 21.115 έγκυρες επιστολές ελέγχου από δίκτυο 453 αντεπιστελλόντων, κα­ τανεμημένων σε όλη την επικράτεια. Η ταχύτητα επίδοσης για το 2019, εκτιμήθηκε στο 76,3%, ση­ μειώνοντας μικρή βελτίωση σε σχέση με το 2018. Αντίστοιχα, ο δείκτης αξιοπιστίας εκτιμήθηκε στο 96,4%, ελαφρώς υψηλότερα σε σχέση με το 2018. Επισημαίνεται ότι, αναφορικά με τα έτη 2018 και 2019, ο ΦΠΚΥ υπολειπόταν των στόχων ποιότητας που όφειλε82 να επιτύχει (βλ. Πίνακα 5.1).
  Πίνακας 5.1: Αποτελέσματα μέτρησης ποιότητας για την αλληλογραφία «Α’ προτεραιότητα εσωτερικού Μεμονωμένο»
   Έτος
Υποχρέωση ΕΛΤΑ βάσει ΥΑ
Αποτελέσματα ΕΛΤΑ βάσει μετρήσεων
     2018
Η+1
Η+3
Η+1
Η+3
Μέσος αριθμός ημερών επίδοσης
       2019
  87,0% 98,0%
74,7% 95,0% 1,40
76,3% 96,4% 1,28
Πηγή: ΕΕΤΤ
   78. Αποφάσεις EETT 884/011/18­02­2019 και 920/020/23­12­2019 (ΦΕΚ 422/Β/12­02­2020). 79. Ν.4053/2012, άρθρο 9 (ΦΕΚ 44/Α/07­03­2012).
80. Απόφαση ΕΕΤΤ 920/021/23­12­2019.
81. Ν.4053/2012, YA 72142/1663/2014, Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ 13850.
82. ΦΕΚ 3423/Β/19­12­2014.
ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
61


































































   59   60   61   62   63