Page 54 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 54

     54
4.1.7 Δίκτυα κρατικών υπηρεσιών
Η απρόσκοπτη λειτουργία των ασύρματων δικτύων που σχετίζονται με την προστασία της ανθρώπινης ζωής, καθώς και της δημόσιας και εθνικής ασφά­ λειας, αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για την ΕΕΤΤ. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα δίκτυα των Ενό­ πλων Δυνάμεων, καθώς και εκείνα των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης (Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβε­ στικό Σώμα και Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας­ ΕΚΑΒ) και ασφάλειας μεταφορών (αεροναυτιλίας, ναυσιπλοΐας και σιδηροδρόμων).
Από τα κρατικά δίκτυα, τα περισσότερα προβλήμα­ τα αντιμετωπίζουν τα δίκτυα της Υπηρεσίας Πολι­ τικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), δεδομένου ότι το φάσμα που έχει αποδοθεί στα δίκτυα της αεροναυτιλίας (108­137MHz) γειτνιάζει με τη ζώνη ραδιοφωνι­ κών εκπομπών (87,5­108MHz). Η πλειονότητα των παρεμβολών οφείλεται στη μη ύπαρξη τεχνικών προδιαγραφών ως προς τη συχνότητα λειτουρ­ γίας και άλλες σημαντικές παραμέτρους εκπομπής, λόγω έλλειψης αδειοδότησης των ραδιοφωνικών σταθμών. Συνεπώς, τα προβλήματα παρεμβολών στα δίκτυα της ΥΠΑ, θα περιορισθούν, μόνον εφό­ σον υλοποιηθεί η αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών ανά την επικράτεια και συνακόλουθα, επιβληθούν κανόνες χωροταξίας και ελέγχου των εγκαταστάσεων κεραιών στα κέντρα εκπομπής.
Η ΕΕΤΤ, κατόπιν σχετικών καταγγελιών, πραγμα­ τοποίησε 10 επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση παρεμβολών σε ασυρματικά συστήματα της ΥΠΑ και συγκεκριμένα, στα επικοινωνιακά συστήματα υπηρεσίας ελέγχου περιοχής (τηλεπικοινωνιακά κέντρα) και τα επικοινωνιακά συστήματα αεροδρο­ μίων. Επίσης, εξέτασε 8 καταγγελίες για παρεμβο­ λές, στα ασυρματικά συστήματα του Πυροσβεστι­ κού Σώματος, του ΕΚΑΒ και του Ολυμπία Ράδιο, που εξυπηρετεί τις ανάγκες ασφαλείας της ναυ­ σιπλοΐας (σύστημα Global Maritime Distress and Safety System­GMDSS). Η ΕΕΤΤ αντιμετώπισε άμε­ σα το σύνολο των παραπάνω παρεμβολών.
4.1.8 Ραδιοερασιτέχνες
Το 2019, η ΕΕΤΤ εξέτασε 26 καταγγελίες για παρεμ­ βολές σε σταθμούς ασυρμάτου ραδιοερασιτεχνών και 8 αιτήματα για έλεγχο νομιμότητας σε σχετικά κεραιο­ συστήματα και πιθανής πρόκλησης παρεμβολών κατά τη χρήση τους. Τα προβλήματα οφείλονταν κυρίως σε παρασιτικές εκπομπές από ηλεκτρομηχανολογικές/ ηλεκτρολογικές/ηλεκτρονικές διατάξεις, καθώς και σε μη αδειοδοτημένη χρήση συχνοτήτων. Στο σύνολο των παραπάνω περιπτώσεων, διενεργήθηκε τεχνικός
έλεγχος και δρομολογήθηκαν οι απαραίτητες ενέρ­ γειες από την ΕΕΤΤ για την άμεση επίλυσή τους.
4.2 Κατασκευές κεραιών
4.2.1 Αδειοδότηση κεραιοσυστημάτων Σύστημα Ηλεκτρονικής Υποβολής Αιτήσεων
To 2019, υποβλήθηκαν στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Υποβολής Αιτήσεων (ΣΗΛΥΑ) κατασκευών κεραιών, 1.278 νέες αιτήσεις για τη χορήγηση/τροποποίηση αδειών, 1.135 τυποποιημένες Δηλώσεις Τροποποί­ ησης Κεραιοσυστημάτων (ΔΤΚ) και 1.273 δηλώσεις Εγκατάστασης Κατασκευών Κεραιών Χαμηλής Ηλε­ κτρομαγνητικής Περιβαλλοντικής Όχλησης (ΕΚΚΧΟ).
Η ΕΕΤΤ, κατά τη διάρκεια του έτους, αξιοποιώντας τη διαδικτυακή εφαρμογή του ΣΗΛΥΑ:
• Χορήγησε/Τροποποίησε 498 άδειες.
• Ανακάλεσε 245 άδειες.
• Απέρριψε 92 αιτήσεις χορήγησης άδειας.
Επίσης, από τις δηλώσεις που εξετάστηκαν, έγιναν δεκτές 813 ΔΤΚ και 1.003 δηλώσεις ΕΚΚΧΟ, ενώ απορρίφθηκαν συνολικά 123.
Επιπλέον, η ΕΕΤΤ, ως αδειοδοτούσα αρχή των κα­ τασκευών κεραιών, εξέδωσε 200 διαπιστωτικές πράξεις για την υπαγωγή κατασκευών κεραιών σε πρότυπες περιβαλλοντικές δεσμεύσεις.
Νέο νομοθετικό πλαίσιο
Στα τέλη Οκτωβρίου του 2019, τέθηκε σε ισχύ ο Ν.4635/2019, με τον οποίο θεσπίστηκε νέο νομο­ θετικό πλαίσιο για την αδειοδότηση κατασκευών κεραιών, τα βασικά χαρακτηριστικά του οποίου εί­ ναι τα ακόλουθα:
• Ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας πολεοδομικής αδειοδότησης των κατασκευών κεραιών που πλέ­ ον θα πραγματοποιείται μέσω του Συστήματος Ηλεκτρονικής Έκδοσης Αδειών, e­Άδειες, του Τε­ χνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), το οποίο ήδη χρησιμοποιείται για οικοδομικές άδειες. Με τη συγκεκριμένη βελτίωση, διευκολύνεται το έργο των αρμόδιων υπηρεσιών και απλοποιούνται οι διαδικασίες για τους αιτούντες.
• Η διατήρηση του ΣΗΛΥΑ, που αναπτύχθηκε από την ΕΕΤΤ και λειτούργησε με επιτυχία επί σειρά ετών, καθώς και η διασύνδεσή του με το e­Άδειες. Με αυτόν τον τρόπο, θα αναβαθμιστούν οι παρε­ χόμενες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης προς τους παρόχους και τους πολίτες, μειώνοντας τη γραφειοκρατία.














































































   52   53   54   55   56