Page 21 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 21
Θέματα Καταναλωτών
1.1 Εξυπηρέτηση Καταναλωτών
Η ΕΕΤΤ διαχειρίζεται αιτήματα/καταγγελίες για θέματα τηλεφωνίας και Διαδικτύου, κατασκευών κεραιών κινητής τηλεφωνίας και ταχυδρομικών υπηρεσιών. Στόχος είναι να προασπίζεται τα δικαι ώματα των καταναλωτών και να εντοπίζει θέματα που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης, προκειμένου να διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Η ΕΕΤΤ εξετάζει και αξιοποιεί τις καταγγελίες και σχετικά στατιστικά στοιχεία, προκειμένου να παρεμ βαίνει ρυθμιστικά, να διενεργεί ελέγχους, να απευ θύνει συστάσεις και να επιβάλλει διοικητικές κυρώ σεις, σε περιπτώσεις που διαπιστώνει παραβάσεις. Παράλληλα, προβαίνει σε ενημερωτικές δράσεις, με στόχο την επαρκή ενημέρωση των καταναλωτών για θέματα του άμεσου ενδιαφέροντός τους.
Tο 2019, ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών (ΤΕΚ) της ΕΕΤΤ διαχειρίστηκε συνολικά 15.000 περίπου γραπτά αιτήματα/καταγγελίες. Ποσοστό 98% αφορούσε σε θέματα τηλεφωνίας και Διαδικ τύου και 2% σε ταχυδρομικές υπηρεσίες. Επίσης,
διαχειρίστηκε σε ημερήσια βάση 70 περίπου τηλε φωνικά ερωτήματα/αιτήματα καταναλωτών. Όπως προκύπτει από τα Διαγράμματα 1.11.7, η πλειονό τητα των γραπτών αιτημάτων/καταγγελιών για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες αφορούσε σε θέματα συνδυαστικής παροχής υπηρεσιών σταθερής τηλε φωνίας, Διαδικτύου ή/και συνδρομητικής τηλεόρα σης (43%). Έπονται οι καταγγελίες για τις υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης6 (24%) και την κινητή τηλεφω νία (15%). Βασικότερο θέμα όλων των παραπάνω καταγγελιών αποτέλεσε η αμφισβήτηση χρεώσε ων σε λογαριασμούς. Σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, τα αιτήματα/καταγγελίες για τον Φο ρέα Παροχής Καθολικής ΥπηρεσίαςΦΠΚΥ (ΕΛΤΑ) αφορούσαν κυρίως σε πλημμελή εξυπηρέτηση και απώλεια αντικειμένων (71%). Τα αιτήματα/καταγγε λίες για τις ταχυμεταφορές επικεντρώθηκαν κυρίως σε εκπρόθεσμη επίδοση ή απώλεια και ζητήματα πλημμελούς εξυπηρέτησης (93%).
Επιπλέον, εκτός των παραπάνω ζητημάτων, η ΕΕΤΤ έλαβε 479 καταγγελίες για κατασκευές κεραιών (βλ. σχετικά υποενότητα 4.2.3).
Διάγραμμα 1.1: Συνολική κατανομή αιτημάτων/καταγγελιών για ηλεκτρονικές επικοινωνίες, 2019
9% 24%
Συνδυαστική σταθερή υπηρεσία*
Κινητή τηλεφωνία (τηλεφωνία ή/και Διαδίκτυο) Σταθερή τηλεφωνία
Υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης
Γενική ενημέρωση
43%
9%
%
15%
*Σταθερή τηλεφωνία, Διαδίκτυο ή/και συνδρομητική τηλεόραση.
Πηγή: ΕΕΤΤ
6. Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ).
ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
21