Page 14 - ΕΕΤΤ | ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ 2019
P. 14

     14
Σύνοψη δράσεων
Το 2019, η ΕΕΤΤ υλοποίησε πολυεπίπεδους στρατη­ γικούς στόχους, αναλαμβάνοντας δράσεις και πρω­ τοβουλίες σε ρυθμιστικό, εποπτικό και ελεγκτικό επίπεδο στους τομείς ηλεκτρονικών επικοινωνιών, φάσματος ραδιοσυχνοτήτων και ταχυδρομικών υπηρεσιών. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, επικεντρώ­ θηκε στην προάσπιση των δικαιωμάτων των χρη­ στών, την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη δημι­ ουργία ρυθμιστικού πλαισίου που διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία των αγορών, καθώς και στην ανάληψη κεντρικού ρόλου ως προς την παρουσία της σε διεθνές επίπεδο. Οι σημαντικότερες δράσεις της ΕΕΤΤ συνοψίζονται στα ακόλουθα.
Θέματα Καταναλωτών
Ο καταναλωτής βρίσκεται στο επίκεντρο των δρά­ σεων της ΕΕΤΤ και αποτελεί έναν από τους στρατη­ γικούς στόχους της. Υπό αυτό το πρίσμα, το 2019, ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών (ΤΕΚ), δια­ χειρίστηκε συνολικά 15.000 περίπου γραπτά αιτή­ ματα/καταγγελίες, καθώς και 70 περίπου τηλεφω­ νικά ερωτήματα/αιτήματα, σε ημερήσια βάση. Στο πλαίσιο της έγκαιρης και έγκυρης ενημέρωσης των καταναλωτών, μεταξύ άλλων, η ΕΕΤΤ εξέδωσε συ­ στάσεις σχετικά με το τελευταίο στάδιο ρυθμίσεων του Κανονισμού Γενικών Αδειών και δημιούργησε νέα ενότητα στον διαδικτυακό τόπο της, όπου παρέ­ χονται πληροφορίες για θέματα ραδιοεξοπλισμού. Επίσης, εξέδωσε στην αγγλική γλώσσα τους ηλε­ κτρονικούς Οδηγούς της σχετικά με τις ταχυδρο­ μικές υπηρεσίες, οι οποίοι παρέχουν πληροφορίες στους χρήστες, ιδιώτες και επιχειρήσεις αντίστοιχα. Επιπλέον, ενημέρωσε τους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών για τις διαθέσιμες διαδικτυακές εφαρ­ μογές, μέσω των οποίων παρέχονται πληροφορίες για τις τιμές ταχυμεταφορών.
Σχετικές πληροφορίες παρέχονται στο Κεφάλαιο 1.
Τομέας ηλεκτρονικών επικοινωνιών
Ανάλυση αγορών βάσει του ευρωπαϊκού κανονιστι- κού πλαισίου:
• Αγορές Μισθωμένων Γραμμών: Στο πλαίσιο του 3ου κύκλου ανάλυσης αγορών, η ΕΕΤΤ κοινοποί­ ησε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Σώμα Ευρω­
παίων Ρυθμιστών για τις Ηλεκτρονικές Επικοινω­ νίες (Body of European Regulators for Electronic Communications­BEREC) και τις Εθνικές Ρυθμι­ στικές Αρχές (ΕΡΑ) των υπολοίπων κρατών με­ λών, το σχέδιο μέτρων που αφορά στις αγορές Μισθωμένων Γραμμών (ΜΓ) σε επίπεδο λιανικής και χονδρικής.
• Αγορές Διασύνδεσης: Για την αγορά χονδρικής εκκίνησης κλήσεων από το δημόσιο τηλεφωνικό δίκτυο που παρέχεται σε σταθερή θέση, το αρχικό συμπέρασμα της ΕΕΤΤ είναι ότι δεν πρέπει πλέον να υπόκειται σε εκ των προτέρων (ex ante) ρύθ­ μιση. Επίσης, η αγορά που αφορά στον χονδρικό τερματισμό κλήσεων σε μεμονωμένα δίκτυα σε σταθερή θέση, αποτελεί μια σειρά από διακριτές αγορές προϊόντων σταθερών δικτύων (αγορές ανά δίκτυο) και κάθε σταθερός πάροχος πρέπει να κα­ θορισθεί ότι κατέχει Σημαντική Ισχύ στην Αγορά (ΣΙΑ) στη χονδρική παροχή τερματισμού κλήσεων σε τελικούς χρήστες, στο σταθερό δημόσιο τηλε­ φωνικό δίκτυό του.
Τεχνοοικονομικό μοντέλο Bottom-up LRIC+: Διε­ ξήχθη εθνική δημόσια διαβούλευση για το τεχνο­ οικονομικό μοντέλο, με το οποίο υπολογίζονται οι τιμές πρόσβασης σε δίκτυα νέας γενιάς και χαλ­ κού. Στη συνέχεια, διενεργήθηκε εκ νέου εθνική δημόσια διαβούλευση επί του προσαρμοσμένου πλέον ­με βάση τα σχόλια της πρώτης διαβούλευ­ σης­ μοντέλου.
Ανοιχτό Διαδίκτυο: Τέθηκε σε ισχύ ο Εθνικός Κανο­ νισμός Ανοιχτού Διαδικτύου (ΕΚΑΔ), με τον οποίο θεσπίστηκαν νέα μέτρα για την παροχή υπηρε­ σιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο, αναπτύσσοντας περαιτέρω τις προβλέψεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/2120, με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές του BEREC. Η ΕΕΤΤ, με απόφασή της, τροποποίησε τον ΕΚΑΔ, σχετικά με τη διαδικασία εξέτασης παρα­ πόνων/καταγγελιών συνδρομητών.
Προσφορές αναφοράς για πρόσβαση σε υπηρεσίες:
• Χονδρική τοπική πρόσβαση: Εγκρίθηκε το τελικό μέτρο της προσφοράς αναφοράς του ΟΤΕ. Στην προσφορά αναφοράς, θα περιλαμβάνεται κατά­ λογος δεικτών αποδοτικότητας (Key Performance Indicators­ΚPIs), οι οποίοι θα επιτρέπουν τη σύ­




















































































   12   13   14   15   16